Gyakran Ismételt Kérdések
- Mit kell tennem, ha e-számlát kapok?
A számla fogadó félre vonatkozó törvényi szabályozás előírja, hogy az e-számlát elektronikus formában kell tárolni, és a könyvelést egyértelmű megfeleltetéssel a számlához kell csatolni. Ezek mellett az e-számla befogadásának a feltételei megfelelnek a papír alapú számla befogadásának feltételeivel.
- Az e-Számlacentrum szolgáltatás egy új számlázó program a meglévő számlázó program helyett?
Az elektronikus számlázás választható szolgáltatás, nem számlázó program. A meglévő számlázó programot teszi alkalmassá elektronikus számla kiállítására is.
- Az elektronikus számlázás bevezetésével a továbbiakban csak e-számla állítható ki a Vevő részére?
Nem, a Vevő részére továbbra is készíthet papír alapú számlát, az elektronikus számla egy választható lehetőség.
- Másként kell-e kiállítanom a számláimat, ha elektronikus számlát szeretnék küldeni?
Nem. Annyi a különbség, hogy az elektronikus számlák nyomtatásakor nem papírszámla készül, hanem egy elektronikus fájl, ami átkerül az e-Számlacentrumba.
- Hogyan bizonyítható, hogy a vevő átvette az elküldött elektronikus számlát?
Az e-Számlacentrum nyomon követi az elektronikus számla kézbesítési státuszát. A szállító bármikor ellenőrizheti, hogy az általa kiküldött e-számlákat az ügyfél mikor vette át.
- Ki a felelős az elektronikus számla tartalmáért?
Az e-számla tartalmáért kizárólag a számla kiállítója felel, hasonlóan a papír alapú számlához.
- Az elektronikus számla kinyomtatva elfogadható a hivatalos ügyek intézésekor?
Nem, az elektronikus számla kinyomtatva nem használható fel hivatalos ügyek intézésére. Az elektronikus számlát mind a kibocsátó, mind a befogadó félnek elektronikus úton kell megőriznie. A NAV által meghatározott ellenőrzési formátumot az e-Számlacentrum rendszere automatikusan mellékeli a számlához.
- Számlabefogadóként jelent-e bármilyen költséget számomra az elektronikus számlázás?
Amennyiben csak számlafogadásra használja az e-Számlacentrum alkalmazást a számlák megtekintése és archiválása semmilyen költséget nem jelent az Ön számára.
- Hogyan értesülök róla, hogy új elektronikus számlám érkezett?
Ha érkező számláját az e-Számlacentrum alkalmazáson keresztül állították ki, akkor új számlája beérkezése esetén az e-Számlacentrum automatikus e-mail értesítést küld Önnek.
- Milyen biztosíték van arra, hogy az elektronikus számlám utólag nem változtatható meg?
Az elektronikus számla sértetlenségét az elektronikus aláírás és az időbélyeg biztosítja.
- Ki láthatja az elektronikus számláimat?
Kizárólag az érvényes felhasználói név és jelszó, valamint megfelelő jogosultság birtokában lévő felhasználó tekintheti meg az elektronikus számlákat az e-Számlacentrum rendszerben.